Sunday, October 28, 2012

Hasad dengki yang tak habis2..

assalamualaikum dan salam sejahtera kwan2 yang kat luar sana.. tengok tajuk mcam nak mengumpat dan mengunkit kan3??hehe..

aku menulis bukan nak aibkan sesiapa atau nak mengungkit kisah2 lame tu.. tapi jika di ingati memang pedih...

kita pandang diri kita banyak kekurangan pun masih ad yang kurang senang duduk jika kita sentiasa senyum...

teringat zaman2 sekolah lame dulu..ada yang entah pape buat fitnah aku minta nombor budak lelaki.. segalok2 aku.. se glenya2 aku..aku tak akan mnx no lelaki.. kasihan pulak..biasa la..budak yang tak biasa jumpa dengan budak baru datang skolah dye..jadi lain lalu.. aku yang tak care hal dye pun boleh dye tuduh mcam tu..se ingt aku la kan..zaman tu semua dah pakai fb la...korg je blum kenal..kalu aku nk tol2 la kan.. aku cari fb dye je.. xperlu la nk mnx2 nombor...aish..geram pulak bila ingt balik....semoga orang yang buat fitnah tu d buka hati dye agar x  buat lagi keje2 mcam tu kat org lain......amin~

hmm..kalau cakap pasal hasad dengki ni kan..aku ni pe kurangnya..tahap cemburu tu bukan nak kate r..tp tahap cipan dah pun...kwan2 semua knal aku seorang prmpuan yang cemburu yang teramat sgt... hehe.. tapi aku tak bangga pun dengan perangai aku tu..malah aku berharap.. aku tak termasuk dalam golongan2 yang kufur dengan nikmat yang telah Allah beri... cukuplah dengan apa yang tlah Dia kurnia~ Alhamdulillah~

Wednesday, October 10, 2012

beberapa hari...

assalamualaikum sahabat2....

hari menanti hari..hanya tinggal beberapa hari je lagi aku dan sahabat2 yang lain untuk menghadapi STPM yang sebenar2nya,,,bukan cubaan lagi.... aish..hanya tuhan je yang tahu... mimpi itu mmpi ini... takutnya untuk aku hadapi semua tu...yang paling kelakar semalam aku mimpi punya mimpi yang last2 tu memang ending mimpi yang paling terbaik la...aku mimpi apa sebelum tu malas nak cerita sebab mimpi buruk..takut la jadi betul2... phtu aku pergi hadap depan komputer dalam mimpi tu... tibe2 muncul gambar hantu..hahha..menyeramkan tol.. terkejut punya pasal aku terbangun dan terus gi ciap2 pergi sekolah..hehe... lu tak mujur la aku nak bangun awal.. hehe....

kadang2 aku stress..sbb mcam2 perkara yang tak penting tapi muncul dalam kepala ni... contohnya apa yang aku nak makan..haha.. aish.. makan tu mmg la penting..tapi nak makan apa tu bukan pnting pun kan..haha... pelik3... kenapa la pemikiran aku ni tak berapa nak matang..haha...

okay lah..out dulu.nak pi stdy...sampai sini aje aku update okai,,, tata... wish me luck.. wasalam~

Sunday, October 7, 2012

apa yang anda sangka

assalamualaikum sahabat2 semua...

                 "anda sangka besi itu kuat...tapi api mampu leburkannya...anda sangka air itu kuat.. tapi awan mampu menyejatnya...anda sangka awan itu kuat tapi angin mampu menolaknya.... angin itu kuat tapi bukit mmpu menghalangnya....bukit itu kuat??manusia mampu menghancurkannya... manusia itu kuat tapi nafsu boleh menguasainya....nafsu itu kuat......tapi iman mampu mengalahkannya.... takkala IMAN kuat... tiada apa yang mampu mengalahkannya...."

kata2 kat atas ni aku dengar mase aku pergi dengar orang ceramah baru ni.... ternyata..kita sebagai manusia.. iman itu tiada diwarisi namun ia haruslah dimiliki...macam lagu yang kita selalu dengar tu..

               "iman adalah mutiara..di dalam hari manusia yang meyakini Allah Maha Esa Maha Kuasa"

setiap apa yang kita lakukan hanya kerana Dia yang Maha kuasa... aku menulis bukan bermakna aku dah cukup iman... aku hanya menulis apa yang patut kita sama-sama amalkan agar kita sama2 menjadi hambaNya yang bertaqwa...kita haruslah terus berdoa...sesungguhnya Allah itu Maha mendengar... solat sunat buat semampu kita...

kat sini aku pun nak cerita skit lah..harap korang ambiklah cerita ni sebagai cerita postif... cakap bukan cakap kosong tapi melalu pengalaman...

dulu aku akui aku sangat taksub dengan cinta duniawi yang aku sendiri tak tahu sampai bila aku akan terus menagih..hari2 mengharap... hanya nama dia yang aku sebut2kan....tapi Alhamdulillah...Tuhan itu maha berkuasa...aku melihat sendiri dia bersama orang lain... aku doakan dia bahagia.. dan disaat itu juga aku menyebut nama yang maha pencipta.. dengan menyebut nama Dia,,hati menjadi tenang... dan kini aku sedar..hari2 kita terlalu banyak masa kita luangkan untuk menyebut nama orang yang langsung tak pernah fikirkan kita...aku anggap Tuhan temukan aku dengan  dia bersama orang lain itu sebagai pertunjuk kepada aku untuk aku lupakan dia...tiada rasa benci dan apatah lagi syang..aku tulis psal dia bukan bermakna aku masih ingatkan dia...tapi aku hanya ingin berkongsi dengan korang..antra aku dan dia mungkin telah ternoktah di situ..mungkin ini berkat doa seorang ibu yang selalu doakan agar hati aku tenang.. sememangnya doa ibu tak pernah terputus2 mengdoakan kita....dan kita juga seharusnya begitu.. InsyaAllah....

ok

hmm~

???

---

link

GuaBlog.com | Revolusi Blogger Malaysia

banner

terhenti di sini(klik (II) di lagu najwa dlu)

Loading...

layout

/* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:$bgcolor; background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/1268765905kef5na.jpg);background-position:top center;background-attachment:fixed; background-repeat:no-repeat; margin:0; color:$textcolor; font:x-small Georgia Serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:$linkcolor; text-decoration:none; } a:visited { color:$visitedlinkcolor; text-decoration:none; } a:hover { color:$titlecolor; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/1268765906i3rvdi.jpg);background-position: top center; background-repeat:no-repeat; width: 980px; height:620px; margin-right:0px; border-bottom: 0px solid #ffffff; } #header-inner { background-position: center; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 0px; border: 0px ridge $bordercolor; text-align: center; color:$pagetitlecolor; } #header h1 { margin-left:10px; margin-right:10px; margin-top:0px; margin-bottom:0px; padding-top:100px; padding-right:100px; padding-left:90px; line-height:0.5em; text-transform:uppercase; letter-spacing:-1px; font: $pagetitlefont; text-align:center: } #header a { color:$pagetitlecolor; text-decoration:none; } #header a:hover { color:$pagetitlecolor; } #header .description { margin-left:10px; margin-right:5px; margin-top:0px; margin-bottom:0px; padding-top:5px; padding-right:350px; padding-left:340px; text-transform:none; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: $descriptionfont; color: $descriptionfont; text-align:center; } #header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background:$bgcolor; background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/12687659061268318624wending-blank.jpg);background-repeat:repeat; background-position:top center; background-attachment:fixed; width: 980px; border-top: 0px solid #ffffff; border-bottom: 0px solid #000000; border-left: 0px solid #000000; border-right: 0px solid #000000; margin:0 auto; padding:0px; text-align:$startSide; font: $bodyfont; } #main-wrapper { background:none; background-image:url();background-position: center; background-repeat:repeat; width: 500px; margin-top:0px; margin-left:5px; padding:5px; float: left; border:0px solid #ffffff; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { background:none; background-image:url();background-position: top right; background-repeat:no-repeat; margin:0; width: 205px; margin-top:-23px; margin-right:5px; padding:5px; float: right; border-left:0px dotted #ffffff; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #left-sidebar-wrapper{ background:none; background-image:url();background-position: top right; background-repeat:no-repeat; margin:0; width: 205px; margin-top:0px; margin-left:5px; padding:5px; float: left; border-right:0px dotted #ffffff; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { background:transparent; background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/1268765906ehlkqf.jpg);background-repeat:no-repeat; background-position:bottom left; color:$sidebarcolor; padding:35px 0px 10px 50px; font:$headerfont; line-height:22px; text-transform:none; letter-spacing:1px;; text-align:left; border-bottom:0px solid #ffffff; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { color:#DF6D8C; border:none; background:none; font-weight:normal; padding-left:0px; margin-bottom:-10px; line-height:16px; text-transform:none; text-align:center; font-size:12px; } .post { margin-top:0px; border-bottom:0px dotted $bordercolor; padding-bottom:0px; padding-top:0px; } .post h3 { background:none; background-image:url();background-repeat:repeat-x; background-position:bottom center; color:$titlecolor; padding:5px 0px 0px 0px; font:$headerfont; text-transform:none; text-align:center; font-weight:bold; line-height:22px; letter-spacing:0px; border-bottom:2px dotted #DF6D8C; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:$titlecolor; font-weight:normal; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:$textcolor; } .post-body { background:none; padding:15px; line-height:18px; margin-top:-20px; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/1268765906k9exav.jpg);background-repeat:no-repeat; background-position:bottom center; height:130px; color:$textcolor; text-transform:none; text-align:left; letter-spacing:0px; font-size:12px; line-height: 16px; padding:10px; border-bottom:0px solid #ffffff; } .comment-link { margin-$startSide:.6em; } .post img { padding:0px; border:0px solid #ffffff; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: $sidebarcolor; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: $sidebartextcolor; line-height:20px; padding:10px; margin-bottom:8.5px; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-$endSide:0; padding-bottom:.1em; padding-$startSide:15px; text-indent:-15px; line-height:1.0em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:0px dotted $bordercolor; margin:0 0 .5em; padding:0 0 .5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: $startSide; margin-top: 0; margin-$endSide: 5px; margin-bottom: 5px; margin-$startSide: 0; padding: 0px; border: 0px solid $bordercolor; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:0px; font: $postfooterfont; color: #DF6D8C; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height:18px; } .profile-link { font: $postfooterfont; text-transform: lowercase; letter-spacing:0px; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:980px; height:210px; background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/126876590615np08h.jpg);background-position: bottom center; clear:both; margin:0 auto; padding-top:0px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:-1px; text-align: center; } /* Design Credit ----------------------------------------------- */ #credit-link { color:$textcolor; text-align: center; font-size:14px; } ]]>