Thursday, December 29, 2011

1st time drive kete dengan JPJ sebenar semalam~

assalamualaikum~..
hehhehe...29/12/2011 hari yang paling sibuk bagi aku..
terlalu banyak kerja kene buat dari pagi hingga malam~
alhamdulillah
banyak kerja yang dapat aku selesaikan dalam satu hari..dan semalamlah 1st time aku bawak kete dengan JPJ kesyangan..h ehehhe...mau tau siapa??orangnya tegas...
perggggh~~~ ..
memang ketor pale lutut r..hahhaa...mula2 cover xnak bwak kete tu nak tutup pagar..tapi agak kejam ye bila aku buat mcam tu..hahhaa.... aku pun bawak aje lah~ pah panas muka debor punya pasal..tapi mujur lah semalam agak rushing jadi segala kesalahan aku tertutup begitu sahaja~lalala....sebenarnya jpj tu aboh aku je..hehehehhee... bukan calang2 orang tu.. kalu sape2 kenal dia..dia seorang yang penuh dengan protokol..tak kira dalam apa jua jenis hal dia uruskan..tapi dia juga seorang yang sangat undrstnding....ala stakat kete ketor2 nak mapuh tu takdenya dia nak marah..

hmmm~
tapi aku rase ada je ksalahan aku tu..tapi dia taknak la tegur sangat... aku ni anak hop paling nakal erkpun..tegurkan tarik muncung lalu~... hehe...erm..smalam abiz slow bawak tu.. pahtu aboh suruh hantar dia kat bsn...tapi takde parking..aku nak gi jalan kwasan dgate...hehe..dengan pecutan aku bwak kete ur...dah jpj ksyangan dah turun..hehehe.. tapi aku hepi..skurang2nya aku leh bwak kete dengan dia..perkara yang buat aku hepi3.. love u papa...

Wednesday, December 28, 2011

"tak habis belajar dah menggatal"


assalamualaikum semua...

hehehehe..tajuk kat atas ni sbenarnya aku ambik dari WHI..memang sere pah tulang belakang r..tapi aku suka..lalalalahahaha..memang lah nampak mcam aku nak sindir diri sendiri kan3..tapi nak wat guane..dah memang layak aku sere..hahameh aku nak kongsi la skit apa yang dikatakan oleh pakar motivasi dan tetamu yang di jemput tu.mungkin korang dah biasa baca,dengar or cakap pasal ni..tapi aku nak kongsi gak.skit2 er..tak bnyk pun...

punca:

1.facebook dan sewaktu dengannya
2.hp..(tepon la)
3.pengaruh kwan
4.tv(drama2 love ur)
5.orang sekeliling yan tak hormat permikiran budak2

banyak lagi..tapi aku dah lupa..aku paling sokong pengaruh rakan2 la kut..
honestly la..aku pun pernah kapel gak kan..yang 1st punya semua atas pujukkan kwan2...mcam2 la tektiknya..kononnya akan dijanjikan kebahagiaan..aku pun tak salahkan dia 100% sebab ape yang berlaku takkan berlaku kalu bukan dengan keinginan kite sendirik~
tapi aku tak la heran sangat..sebab mase 1st tu aku memang tak de prasaan langsung..
semakin lama..kita akan semakin lihat kebahagiaan palsu kwan2 kita.
kita tengok diaorang mcam hebat,hepi dan ceria bila ada yang mnyayangi..
tapi kenyataannya..tak seindah yang di sangkakan3..

haahaha
adoi~kalu talking2 pasal cintan cintun ni memang tak kan habisla kut..nak2 dalam kalangan remaja atau kanak2 yang meningkat remaja..ramai kwan2 aku yang dah ada kapel dan diaorang hepi..memang la jelez..tengok mcam hepi.mcam leh kekal lame je.tapi aku fikir balik.setia setare mana pun takdok jodoh takdok gop..hehehe.aku tak doakan diaorang akan putus.aku arap aku leh la mkan nasi minyak diaorng suatu hari nanti.cume berpada2 la kut..agar tak kecewe or mrndahkan maruah sendirik...takut akanjadi macam kat bwah ni..hehe



ceh2..bru18 dah gatal..kah3..tak slah pun erh..buatlah ape korang nak buat..tak layan~lalalala..yang penting sekrang aku menggatal sorang2 je..hahahamenaruh harpan..
tapi andai harapan tu bla~xdop hal itew..nak wat wane gopAllah tentu lake orh...
k r..aku chow lu~tatatatata....

Monday, December 26, 2011

lagu baru najwa latiff(lagu bru blog aku)hehe



LIRIK LAGU SAHABAT - NAJWA LATIF
Kau ada dikala ku suka,
Dikala ku duka,
setiap tangisan dan juga ketawa,
Kau ada dikala ku perlu,
setia menemaniku,
Pegang erat tanganku bila aku jatuh.
Kau lah yang selalu,
Selalu menemaniku,
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku
Kau lah yang di situ,
Setia menunggu ku,
Kau lah yang satu,
Menjadi sahabatku.
lirik http://azrijohan.blogspot.com
Ku tahu ku kan selalu ada,
Pada dirimu,
Dan ku harap kau juga rasa begitu.
Kau lah yang selalu,
Selalu menemaniku,
Mendengar kisah pahit manis,
Hidup ku.
Kau lah yang di situ,
Setia menunggu ku,
Kau lah yang satu,
Menjadi sahabatku.
Kau lah yang selalu,
Selalu menemaniku,
Mendengar kisah pahit manis,
Hidup ku.
Kau lah yang di situ,
Setia menunggu ku,
Kau lah yang satu,
Menjadi sahabatku.
Sahabatku.

Saturday, December 24, 2011

~rezeki itu dari Allah..aku hanya berusaha~


alhamdulillah~hari ke-4 aku mulakan bsness ni aku ni semakin bertambah baik..
sejujurnya aku ada matlamat yang nak di capai..bukan suke2 nak berbisness..lu x xdenye aku nak berbisness..bukan ape..akukan masih belajar..cume bezenya aku menjual scara2 kcil2an je...Aku terfikir gak..msti orang ingt aku ni dah pape sngat ke smpai nak jual2 ni..oi..hehe.. bukan nak sound sape2 k..cume nak ingatkan..Nabi Muhammad kita sendri berniaga tau..dan berniaga la pekerjaan yang paling berkat..dengan syarat sumber modalnya halal tau... insyaAllah~aku cume nak jauhkan diri aku dari berhutang atau meminta2..mungkin skrg aku belum nampak..tapi aku akan capai semua tu..amin~
mungkin ada yang kurang setuju dengan tindakkan aku..sebab jual top4 ni kurang untungnya dan perlu masa yang banyak untuk hadap ke hp aku tu,..dah la tahun depan aku dah nak pekse STPM..hehe...
tapi aku yakin..rezeki tu Allah bagi..dan ni caranya..insyaAllah~
mulai tahun depan aku akan bahagi masa..itu janji aku....
k la.....
BUAT PEMBACA BLOG GADIS PINKY SECARA LANGSUNG ATAU TAK DOAKAN GADIS PINKY TERUS DIMURAHKAN REZEKI K...~

Thursday, December 22, 2011

Eira Syazira - Istana Cinta (Full HQ version).wmv



Eira Syazira - Istana Cinta

Kekaburan alam tika ini terasa
Satu penantian pada suatu ketika
Yang penuh dengan dugaan yang merantaiku

Adakah mampu aku terus mengharungi
Lembah yang berduri kian menusuk hati
Tiada kata yang pasti
Tak ku temui

Tuhanku titiskanlah rahmat yang teragung
Menerangi kalbuku
Cinta suci bersama ke akhir hayatku
Kan ku tunggu

Pencarianku hingga ke sudut dunia
Mengenal kasih yang tiada batasannya
Pengorbananku menanti istana pasti

Tuhanku titiskanlah rahmat yang teragung
Menerangi kalbuku
Cinta suci biarkanlah ku pergi
Menanti pelukanmu

Tuesday, December 20, 2011

~menyendiri lagi~


sape cakap single membosankan??
sape cakap single tu rugi??
yes3..i know..semua orang nak di sayangikan..
semuaorang nak di miliki dan memiliki..
tak salah~
tapi biar la kene pada masanye kut..

dan yang penting ada kekuatan mental ok~
jangan terlalu emosi..wah3..sedap aku cakap tu..ye..aku seorang yang sangat beremosi.. sebab tu sekrang aku dah tak kapel..tapi tak tahu la smpai bile~rasenye smpai bila2 kut.. sebabnya aku susah nak buang tabiat drama queen aku ur..hahhaha
hmm...kadang2 menyendiri dpat membantu kita dalam meluangkan masa untuk perkara2 berfaedah...selain tu..menyendiri dapat kita mengasah kekuatan mental dan kesabaran dalam diri kita...
hmm..sepi memang sepi.

tapi setiap masalah pasti ada cara pnyelesaiannya
~beribadat semampunya
~luangkan masa dengan family
~fikirkan apa yang akan dibuat selepas ini..(jangan pulak korang gi fikir nak cari lain.. sebab bila kita terlalu berarap..sukar kita nak dapat dan kalu dapat pun kita akan dapat yang agak2 dalam keadaan terdesak nak ada pasangan)
~buat aktiviti dngan rakan2...
~mula kumpul minat baru,,

ok..selamat beramal~

Monday, December 19, 2011

MEGA - Takdir Dan Waktu



Mega

Takdir Dan Waktu

Tidak kutahu mengapakah
Sepinya melanda hatiku
Dan bukannya kemahuanku
Datangnya sendiri

Tidak kutahu mengapakah
Pilunya dipinggir hatiku
Dan kucuba untuk mengusir
Tapi tak berdaya

Lalu terbuka gerbang hatiku
Menyambut rindu datang bertemu
Aku gelisah

Kini rinduku menjemput cinta
Yang ditakdirkan denganmu sayang
Bukan pintaku atau mahumu
Semuanya suratanNya

Tapi mengapakah kau sekadar waktu
Cinta yang datang cepat berlalu
Pergimu sayang bersama cinta
Tercalar pedih di dalam dada
Aku tersiksa

Aku terdiam kaku menahan
Bisanya menikam kalbuku
Separuh nyawa ku pandang wajah
Di depan kaca

Tutup kembali gerbang hatiku
Tidak bermaya langkah kakiku
Di saat ini

Tidak kusangka jadi begini
Terpisah jua kita akhirnya
Aku sendiri tidak mengerti
Sungguh pilu di hatiku

Untuk melepaskanmu demi kerana
Ku masih sayang, sayang padamu
Terbangkit resah di dalam kalbu
Terhimpun rindu (sayang)
(Luka cintaku)



lirik lagu yang menceritakan peritnya cinta yang hadir dan pergi dengan sekelip mata...
ada ketika sehingga menitis air mata dek kerana teringat kisah lampau,,,
kadang2 kita tak sedar yang kite dah melukakan hati orang..tapi selepas perginya dia dari idup kita baru kita rase nak baiki semua tu.... sekali pun rase ingin kembali itu ada..adakala kite haruslah melepaskan orang yang kita syang demi kerana kite msih menyayangi dia.......

Saturday, December 17, 2011

✿✿░(`♥carta hatiku telah berubah✿✿░(`♥


gambar at ats ni sbnarnye dri cik google..so ad name org tu slah r t..hehe
✿✿hai2...aku tulis carta ni secara jujur k...bagi yang tak de name di sini tak bermakna takdok langsung dalam ati aku..ada..tapi mereka telah meraih top10..ehehhee..♥carta ni akan berubah dari masa ke semasa....dan ni kali kedua aku ubah..cume kali ni.. juz name..xde penerang mcm dulu la kut..mlas nk tulis pnjang..lalallaa dan yang semakin menurun tu bukan aku dah kurang suka..cume mngkin sbb jrak yang smkin lame smakin pisahkan kite kn3..✿✿

1)wan osman(aboh)
2)tengku nariman (ma)
3)my bro,sis n my only one younger bro..heheheh
(cah,imah,kak dah,areh,amin,gee,nina,epi,anim)

4) anak saudara aku tersayang(adil)
5)SOMEONE___hahhaa....... ops! rhsia la.. ♥♥♥
6)im
7)auni
8)3spoken ladies
9)faten nabila
10)sepupu2 aku di kuantan(mija,mira and ajim)



nanti masuk musim sekolah adakah semuanya akan berubah???

suatu malam di dgate..


hohoho..sob3..haha...
takdi selok nangis sowang lam bilik sebab
mase kat dgate takdi terjumpa kawan aku
hop aku rase dia dah bnci100 aku..huhuhhuhhu..
dulu dia bnyop buat aku hepi..
mungkin aku dah silap buat kptusan...
ni la akbatnye kan...
aku mungkin bnyop wat saloh kat dia..
dan bagi aku adil untuk aku time sume erh..
rdho je la ja weh <3 huhuh..
tapi..
tiada luka yang abadi..bile je aku teringat kat ________...aku tersnyum sndiriknye..
bukan giler..tapi hepi la..____dapat menenangkan ati aku..


Friday, December 16, 2011

gadis pinky teringat kat seseorang~

hmm...bosannya cuti sekolah ni...kadang2 nak je aku gi jalan jauh2..tapi bila gi mula lah nak kelik rumah~.....hehe...entahlah..mungkin jenis takleh jauh dari dungun ni kut... aku sayang dungun~>.hahaha


orang selalu cakapkan...dari mata turun ke hati..aku dah kenal budak ni bertahun2 dah..tapi tak pernah la plak aku terasa pape.....aku tak tahu kenapalah akhir2 ni asyik ingat kat dia... aku tak nak cakap jantina dia...tapi budak ni mmang selalu difikiran...


makan tak kenyang~masak tak bez guane nak kenyang...


tidor tak lena~lupa ttup lampu lorh~


mandi tak basah~hehe...mandi pun malas nak basoh guane~...


hehe...gwau je..tapi tu la kenyataannya...memang pelik lah~hmm...kejadian ni lepas aku terenung mata dia di _______.....hmmm.... kalulah hal ni berlarutan sampai berminggu2 maunye aku nak hantuk pale kat dinding..biar nyanyok...haha...


Wednesday, December 14, 2011

mereka yang di carta hatiku sekarang~


 hai2...aku  tulis carta ni secara jujur k...bagi yang tak de name di sini tak bermakna takdok langsung dalam ati aku..ada..tapi mereka telah meraih top10..ehehhee..carta ni akan berubah dari masa ke semasa....hehe.....tu pun kalu aku rajin la....
3)my bro,sis n my only one younger bro..heheheh (cah,imah,kak dah,areh,amin,gee,nina,epi,anim)
tanpa dyeorang aku rase kekurangan,,,siyez3,,,aku kan pernah duk asrama jadi aku dapat rase perbezaannya ada dyeorang atau tanpa dyeorang..kalu hari raya sorang je takde mmg kompen suasana akan jadi shhhhh..........hhuhuhu..bagi aku kitaorang ada satu persamaan...kuat makan..tapi tak sume gemok~..hahaha...jangan heranlah kalu hari raya kitaorang pergi umah korang ktorang abizkan semua makanan yang dihidang..haha......
8)3 spoken ladies(dila,bila and mirah)tak baik sngat nge diaorang tapi aku suke care diaorang)
9)sepupu2 aku di kuantan(mija,mira and ajim)spupu aku yang ceria dan selalu buat aku nak gelak kalu dyorang datang cini atau aku ke umah dyeorang)
10)smkso 6b1 2011.....

~berubah~

berubah jadi baik mesti pakai baju kurung???
mesti cakap sampai orang sebelah pun tak dengar???
berubah mesti sampai orang boleh terima kita...???
alhamdulillah andai ada dalam hati korang untuk berubah ke arah kebaikkan...
tapi tak guna andai tanpa kerna Allah~....
biar orang nak cakap apa pun..
biar orang tak lupa siapa kita dulu..
biar orang tak leh terima kita.....
sesungguhnya di dunia ini hanya persinggahan....
jangan kerana dunia kita rebah di pintu neraka...
orang yang takleh terima perubahan kita tu tetap akan hadapi apa yang kita akan hadapi suatu hari nanti..
-kematian
jangan terlalu difikirkan kenapa tapi bagaimana..insyaAllah ketenangan menanti....amin~

Friday, December 9, 2011

orang cakap aku--------






orang cakap aku kuat makan...
orang cakap aku pendiam..
orang cakap aku kolot..
orang cakap aku bekeng.
orang cakap aku berjalan laju..
orang cakap aku cengeng..
orang cakap aku gopoh.
orang cakap aku emotional.
hehe....entah lah~ apa pun orang cakap pasal kite..aku tetap akan menjadi diri aku.. mungkin yang lebih baik tapi adai aku tersilap langkah...orang yang cakap aku tu selalu tolong ingatkan aku..hehhee... itulah sahabat aku....love u all~

Wednesday, December 7, 2011

karma

hai2...
kalu di sebut mngenai KARMA kita pasti akn teringat faizal tahir atau fauziah gous kan..hmm.. aku bukan nak cerita mengenai lagu atau drama bersiri tu..aku cuma ingin mengingatkan kalian mengenai hukum karma...karma ialah salah satu perkataan daripada hindu yang membawa maksud setiap berbuat baik akan di balas baik dan juga sebaliknya....hmm..nak aku menyentuhnya dengan lebih lagi..tapi keadaan tiba2 tidak mengizinkan..insyaAllah akn di sambung lagi...wasalam semua...selamat malam....

08/12/2011
kasi sambung ini punya la...apa la aku ni kan..nak menulis sangat tu... saje.. aku mmang suka naip pun..kadang2 puas dah kene marah tapi ada aku kisah....hahaha
okaylah..cakap pasal hukum karma ni...memanglah perkataan itu di pinjam dari hindu punya perkataan..tapi sebagai umat islam...kita sudah di terapkan dengan kepercayaan dengan hari kiamatkan...dan kita akan mendpat hasil dan hukuman di akhirat kelak...
dan adakala Allah akan memberi nikmat dan kerjayaan di dunia atas usaha dan niat baik kita tak kira cepat atau lambat......
ada di antara manusia yang tidak sabar2 dalam memproleh kenikmatan itu lalu menggunakan jalan mudah.....tak perlu aku beri contoh kut...mungkin akan menyinggung perasaan orang... dan kadang2 Allah akan memperlambatkan hasil kita supaya kita dpat bersabar... sesungguh Allah akan menguji hambaNya...dan hambaNya yang diuji adalah hamba yang disyangi dan terpilih...bersyukurlah kamu wahai manusia di atas ujian itu kerna tidak semua orang yang akan menjadi insan yang terpilih.... andai kamu sudah tersilah langkah.... kembalilah kepadaNya... sesungguhnya pintu taubat itu seluas langit.....dan brang sesiapa yang bertaubat hanya kerna Allah....dia ibaratkan seperti kain putih..insyaAllah....
berbalik hukum karma itu....janganlah korang senang2 buat jahat sebab korang rasa korang tak pernah buat salah sebelum ini....percayalah...setiap perbuatan itu akan mendpat pembalasannya.. andai tidak di dunia..jngan sangka anda akan selamat.....akhirat menantimu..hehe..bnyk tol blebernya..aku takut jugak nak cakap banyak2 pasal Agama ni.. sungguh indah jika di kupas..tapi andai tersilap tak ke naya aku..k la.......sampai kat ni dah la..... wasalam~...

Tuesday, December 6, 2011

laguku bertukar..hahahaha

kebiasaanya dulu..aku akan gunakan lagu aishiteru sbgai lagu blog aku....hehe...
tapi skrang aku tak nak ingt lagu tu sebab lagu tu mengingatkan aku kat seorang kwan lama aku..aku sedih sebab ktorang dah tak lagi berhubung..mungkin ad hikmah di sebaliknya~.. huhu... nak rasenya aku berbaik semula dengan dia macam dulu..hehhe..
aku pun pernah letak lagu ya sudahlah..lagu tu khas buat kwan2 yang sentiasa di sisi aku..
kali ni aku tukar lagu lagi bukan sebab aku dah lupa jasa kwan2 aku tapi just ikut mood aku yang sedih...hhuhuhuhuhuhu.. :'(

Sunday, December 4, 2011

mila(OmbakRindu)---lisa

hai semua..ramai orang sibuk berbicara mengenai ombak rindu dalam fb kan3..same je aku pun..
hmm...aku tak nak puji sangat tapi just nak bagi pendapat aku la skit..cerita tu banyak beri pengajarannya..terutama erti kesabaran dan keredhaan..
sebagai manusia kita tak kan lari daripada masalah tak kira kita artis macam mila or kita ni gadis kampung yang mengajar mengaji budak2..
dalam meraih cinta..mungkin ramai yang berharap akan meraih cinta semurni kasih sperti yang izzah dapat kan3..
tapi aku kat sini tak nak la cerita mengenai dia,,,
aku lebih berminat untuk cerita mengenai mila(lisa)bukan bermakna maya tak bagus tau.
ok...
mila hanya seorang perempuan yang terlalu berharap...dia mungkin cuba untuk bersabar..tapi mungkin dengan cara memaksa dia gagal dalam memiliki hati seseorang lelaki idamannya...
kita sebagai wanita jangan la terlalu berharap...ada masanya kite harus redha dengan ketentuanNYa.. kerna ternyata..ada hikmah di sebalik kajdian...
luar dari topik ombak rindu ini...kita terlalu lali mendengar mengenai remaja perempuan yang terlalu obses akan cinta shingga hilang harta benda dan kehormatan diri.....
apa yang aku boleh kata...kita haruslah berusaha untuk bersabar dalam menerima keadaan apabila cinta kita di tolak....kerana mungkin keadaan akan lebih truk apabila kita terus memaksa......

..... ombak rindu jgak(video) .......

..... ombak rindu .......




hello3....hari ni hari ke-4 cerita ombak rindu di pawagam....best memang best...pelbagai andaian di buat...tapi kite sebagai penonton haruslah mengambil perkara yang positif... apa yang baik di jadikan pangajaran..yang bruk tu buat2 lupa je la..hahhahahaha....
sedikit bertuahnya kami dapat berjumpa dgan hero dan heroinnya..
walaupun sdikit kecewa sbb arap2 lisa yang datang....sebab lakonan lisa mmg mnyat hati la..huhuhuu...
dyeorg datang bukan saje2 tau,,,ad hadiah buat peminat,,aku hampir nk dpatkan novel daripada maya,,,tapi hampeh~..hahha...
kat sini aku nak cite la skit kut..muke maya tu mmg real la cntiknya... smula jadi habis doe..hehe... suke2...
hm...cite pnjang lebar ape kejadah,,haha,,baik aku tdo~..kepenatan mngejar aaron aziz..hehhe

ok

hmm~

???

---

link

GuaBlog.com | Revolusi Blogger Malaysia

banner

terhenti di sini(klik (II) di lagu najwa dlu)

Loading...

layout

/* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:$bgcolor; background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/1268765905kef5na.jpg);background-position:top center;background-attachment:fixed; background-repeat:no-repeat; margin:0; color:$textcolor; font:x-small Georgia Serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:$linkcolor; text-decoration:none; } a:visited { color:$visitedlinkcolor; text-decoration:none; } a:hover { color:$titlecolor; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/1268765906i3rvdi.jpg);background-position: top center; background-repeat:no-repeat; width: 980px; height:620px; margin-right:0px; border-bottom: 0px solid #ffffff; } #header-inner { background-position: center; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 0px; border: 0px ridge $bordercolor; text-align: center; color:$pagetitlecolor; } #header h1 { margin-left:10px; margin-right:10px; margin-top:0px; margin-bottom:0px; padding-top:100px; padding-right:100px; padding-left:90px; line-height:0.5em; text-transform:uppercase; letter-spacing:-1px; font: $pagetitlefont; text-align:center: } #header a { color:$pagetitlecolor; text-decoration:none; } #header a:hover { color:$pagetitlecolor; } #header .description { margin-left:10px; margin-right:5px; margin-top:0px; margin-bottom:0px; padding-top:5px; padding-right:350px; padding-left:340px; text-transform:none; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: $descriptionfont; color: $descriptionfont; text-align:center; } #header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background:$bgcolor; background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/12687659061268318624wending-blank.jpg);background-repeat:repeat; background-position:top center; background-attachment:fixed; width: 980px; border-top: 0px solid #ffffff; border-bottom: 0px solid #000000; border-left: 0px solid #000000; border-right: 0px solid #000000; margin:0 auto; padding:0px; text-align:$startSide; font: $bodyfont; } #main-wrapper { background:none; background-image:url();background-position: center; background-repeat:repeat; width: 500px; margin-top:0px; margin-left:5px; padding:5px; float: left; border:0px solid #ffffff; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { background:none; background-image:url();background-position: top right; background-repeat:no-repeat; margin:0; width: 205px; margin-top:-23px; margin-right:5px; padding:5px; float: right; border-left:0px dotted #ffffff; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #left-sidebar-wrapper{ background:none; background-image:url();background-position: top right; background-repeat:no-repeat; margin:0; width: 205px; margin-top:0px; margin-left:5px; padding:5px; float: left; border-right:0px dotted #ffffff; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { background:transparent; background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/1268765906ehlkqf.jpg);background-repeat:no-repeat; background-position:bottom left; color:$sidebarcolor; padding:35px 0px 10px 50px; font:$headerfont; line-height:22px; text-transform:none; letter-spacing:1px;; text-align:left; border-bottom:0px solid #ffffff; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { color:#DF6D8C; border:none; background:none; font-weight:normal; padding-left:0px; margin-bottom:-10px; line-height:16px; text-transform:none; text-align:center; font-size:12px; } .post { margin-top:0px; border-bottom:0px dotted $bordercolor; padding-bottom:0px; padding-top:0px; } .post h3 { background:none; background-image:url();background-repeat:repeat-x; background-position:bottom center; color:$titlecolor; padding:5px 0px 0px 0px; font:$headerfont; text-transform:none; text-align:center; font-weight:bold; line-height:22px; letter-spacing:0px; border-bottom:2px dotted #DF6D8C; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:$titlecolor; font-weight:normal; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:$textcolor; } .post-body { background:none; padding:15px; line-height:18px; margin-top:-20px; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/1268765906k9exav.jpg);background-repeat:no-repeat; background-position:bottom center; height:130px; color:$textcolor; text-transform:none; text-align:left; letter-spacing:0px; font-size:12px; line-height: 16px; padding:10px; border-bottom:0px solid #ffffff; } .comment-link { margin-$startSide:.6em; } .post img { padding:0px; border:0px solid #ffffff; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: $sidebarcolor; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: $startSide; } #blog-pager-older-link { float: $endSide; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: $sidebartextcolor; line-height:20px; padding:10px; margin-bottom:8.5px; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-$endSide:0; padding-bottom:.1em; padding-$startSide:15px; text-indent:-15px; line-height:1.0em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:0px dotted $bordercolor; margin:0 0 .5em; padding:0 0 .5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: $startSide; margin-top: 0; margin-$endSide: 5px; margin-bottom: 5px; margin-$startSide: 0; padding: 0px; border: 0px solid $bordercolor; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:0px; font: $postfooterfont; color: #DF6D8C; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height:18px; } .profile-link { font: $postfooterfont; text-transform: lowercase; letter-spacing:0px; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:980px; height:210px; background-image:url(http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/pre_img/126876590615np08h.jpg);background-position: bottom center; clear:both; margin:0 auto; padding-top:0px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:-1px; text-align: center; } /* Design Credit ----------------------------------------------- */ #credit-link { color:$textcolor; text-align: center; font-size:14px; } ]]>